Max Verstappen, Katar Grand Prix’sini kazanarak F1 şampiyonluğuna son rötuşlarını yapıyor

HalaycıBaşı

New member
Max Verstappen yeniden Formula 1 şampiyonu. Rahatlamıyor.

Bir sprint yarışında üçüncü şampiyonluğunu elde ettikten bir gün sonra, Pazar günü Katar Grand Prix’sinde tanıdık bir tarzda sezonun 14. Grand Prix galibiyetine giden Verstappen’in kutlamalarının temposunu hiçbir şekilde etkilemediği açıktı.

Red Bull pilotu pole pozisyonunda başladı, ilk virajda Lewis Hamilton ve George Russell’ın kendisiyle çarpışmasından uzak durdu ve ardından 2023’teki 14. Grand Prix galibiyetine giden yolda rahat bir şekilde sahanın geri kalanının önünde yer aldı.

FOXNEWS.COM’DA DAHA FAZLA SPOR HABERİNE ULAŞMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN

Oscar Piastri ve Lando Norris, McLaren adına çift podyumda ikinci ve üçüncü oldular.

Verstappen, “Sanırım yarışı yapan şey benim ilk yarışımdı ve sonrasında hızımı yönetebildim, lastiklerin iyi bir aralıkta olduğundan emin oldum.” dedi. “Fakat McLaren’lar bugün yine hızlıydı. Zorlamak zorunda kaldım. Kesinlikle zorlu bir yarış.”

Russell ve Hamilton’dan oluşan iki Mercedes, gridde Verstappen’in gerisinde başladı ancak ilk virajda çarpıştı ve yedi kez şampiyon olan Hamilton’ın yarışı sona erdi. Piastri ikinci sırayı alırken Fernando Alonso ve önündeki Charles Leclerc kazayı önlemek için yavaşladı.

Kariyerindeki ilk podyumunu iki hafta önce Japonya Grand Prix’sinde elde eden ve Cumartesi günü Katar sprint yarışını kazanan Avustralyalı çaylak Piastri’nin ikinci sıradaki etkileyici serisi devam ediyor.

Piastri, takımına bunun “muhtemelen hayatımda geçirdiğim en zor yarış” olduğunu söyledi ve Mercedes kazasına atıfta bulunarak “birinci virajda herkesi alt eden kişiye” teşekkürlerini ekledi.

Norris, sprint de dahil olmak üzere arka arkaya dört yarışta podyumda yer aldı; ancak Verstappen’in hakimiyeti nedeniyle İngiliz pilotun kariyerindeki ilk zaferi hâlâ elde edemiyor.



Hollandalı Red Bull pilotu Max Verstappen, 8 Ekim 2023 Pazar günü Katar’ın Lusail kentindeki Lusail Uluslararası Pisti’nde Katar Formula 1 Grand Prix otomobil yarışını kazandıktan sonra kutlama yapıyor. (AP Fotoğrafı/Darko Bandic)


Hamilton formasyon turunda takımına, daha hızlı arabaların arkasındayken başlangıçta “oturan ördek” olmaktan endişe duyduğunu söyledi. Yarışı ilk virajda sona erdi.

Hamilton solunda ve Verstappen sağındayken, Hamilton ona döndüğünde Russell’ın gidecek hiçbir yeri yoktu ve her iki Mercedes de çakıllara çarptı. Russell devam edebildi ancak hasar almak için pit yapmak zorunda kaldı ve arkaya düştü. Ferrari pilotu Leclerc ve Aston Martin’den Alonso’nun önünde dördüncü olmak için mücadele ederek sahaya geri döndü.

Hamilton başlangıçta telsiz üzerinden kazadan Russell’ı sorumlu tuttu ancak daha sonra yaptığı açıklamalarda sorumluluğu kabul etti.

Esteban Ocon, Alpine adına yedinci, Valtteri Bottas ve Zhou Guanyu’dan oluşan iki Alfa Romeo sekizinci ve dokuzuncu, Verstappen’in Red Bull takım arkadaşı Sergio Perez ise 10. sırada yer aldı.

Lastiklerle ilgili güvenlik endişeleri, sürücülerin aynı lastikleri 18 turdan fazla kullanmalarının yasaklanması anlamına geliyordu. Bu, 57 turluk yarışta en az üç pit stop anlamına geliyordu, dolayısıyla strateji önemli bir rol oynadı.

Piastri, yarışı “57 sıralama turuna” benzetti çünkü sık sık yapılan duruşlar, sürücülerin lastik aşınmasını hafifletme ve önleme ihtiyacının azalması anlamına geliyordu.

Hatta bir aşamada Verstappen, pist dışına çıktığı için defalarca aldığı cezalar sonrasında hayal kırıklığı yaratan bir performans sergileyen takım arkadaşı Perez’i bile geride bıraktı.

Perez, Cumartesi günkü sprintte yaşadığı kazanın ardından güç ünitesi değişikliğinin ardından pit yolundan başlamak zorunda kaldı ancak kısa süre sonra Russell’a karşı yarışmaya başladı. Russell’ın aksine Perez sahada çok az ilerleme kaydetti.

Perez bu sezon ilk dört yarıştan ikisini kazandı ancak o zamandan beri kazanamadı. Perez sıralamada ikinci sırada yer aldı ancak Japonya Grand Prix’sinde ve Cumartesi günkü Katar sprint yarışındaki yarıştan çekilmeler de dahil olmak üzere şampiyonanın son üç turundan sadece beş puan topladı.

Red Bull dışında bu sezon Grand Prix kazanan tek sürücü olan Ferrari’den Carlos Sainz Jr., Ferrari’nin arabasındaki yakıt sistemi sorunu olarak adlandırdığı sorun nedeniyle yarışa başlamadı. 12. sırada yer aldı.

FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN

Amerikalı sürücü Logan Sargeant, kendini iyi hissetmemesi ve Williams takım mühendisinin telsizden durmanın “utanılacak bir şey olmayacağını” söylemesi üzerine 57. turun 40. turunda yarıştan çekildi. Williams, Sargeant’ın “yoğun su kaybı” yaşadığını ve hafta başında hasta olmasına rağmen yarıştığını söyledi. Williams, pistteki sağlık ekibi tarafından değerlendirilip temize çıkarıldığını da sözlerine ekledi.